Decydując się na prowadzenie sprzedaży internetowej nie wystarczy stworzenie sklepu i dodanie produktów. Jeżeli użytkownik po wejściu na stronę nie będzie mógł szybko odnaleźć interesującego go produktu, bądź też struktura serwisu nie będzie prosta i intuicyjna – bardzo szybko zrezygnuje z chęci zakupu i wybierze ofertę konkurencji.
Musisz zatem zadbać o odpowiednią nawigację wewnętrzną serwisu!
Przyjazne adresy URL
Już sam adres URL powinien wskazywać, o czym jest dana podstrona, zawierając tym samym szukane wyrażenie kluczowe. Zdecydowanie korzystniej wyglądają adresy odzwierciedlające strukturę strony (np. /meble/do-salonu/pufa.html) niż nic nie mówiący ciąg znaków (np. /category=123&category=3&productID=1245).
Przyjazna struktura adresów URL wpływa również na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – poprzez umieszczenie słów kluczowych w adresach roboty lepiej korelują podstrony z wyrażeniami, co wpływa na ich pozycje.
Nawigacja okruszkowa
Breadcrumbs (okruszki chleba), to bardzo często stosowany w sklepach internetowych element, wpływający na poprawę nawigacji wewnętrznej – szczególnie w przypadku bardzo rozbudowanych sklepów, z wieloma zagłębionymi kategoriami.
Jest to nic innego, jak ścieżka pokazująca daną lokalizację użytkownika na stronie, dzięki czemu ma on możliwość cofnięcia się na wcześniej odwiedzane podstrony. Zdecydowania ułatwia poruszanie się po stronie oraz zrozumienie całej struktury witryny.
Dostęp do produktów ze strony głównej
Powyższe zalecenia mogą okazać się niewystarczające, jeżeli użytkownik po wejściu na stronę nie będzie mógł odnaleźć interesującego go produktu. W sklepach online bardzo często musimy przeklikać się przez wszystkie kolejne kategorie, aby przejść do interesującego nas produktu. Użytkownik po pewnym czasie spędzonym na szukaniu odpowiednich produktów zniechęci się i wyjdzie ze strony, nie dokonując zakupu.
Wprowadzenie odnośników ze strony głównej do produktów oraz wszystkich kategorii serwisu z pewnością wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie o odbiór strony przez użytkowników.