Aktualnie bardzo często internauci poszukując interesujących ich produktów korzystają z wyników wyszukiwania obrazów. Z tego też powodu warto zadbać o pozycjonowanie grafiki produktów na sklepie.
W jaki sposób to zrobić?
W przypadku optymalizacji obrazów należy używać odpowiednich nazw grafik opisujących zdjęcie i zawierające wyrażenia kluczowe. Należy zadbać także o odpowiedni rozmiar i kompresję grafik tak by z jednej strony ich jakość była odpowiednia a jednocześnie nie wydłużały czasu ładowania strony. Kolejnym ważnym elementem jest użycie odpowiedniego dla danego przeznaczenia formatu. Umieszczając obrazy na stronie sklepu należy także uzupełnić jego atrybut alt który powinien opisywać zawartość danego zdjęcia. Należy także zadbać o to, by grafika zamieszczana na sklepie była w miarę możliwości oryginalna i przykuwająca uwagę użytkownika.
Stosując się do powyższych zaleceń mamy większe szanse na skuteczne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania grafik a ty samym na pozyskanie potencjalnego klienta. Warto dodać, że dodatkowa optymalizacja obrazów może mieć wpływ na cennik pozycjonowania.